Automobilka Tesla oficiálně spustila rychlejší nabíjecí možnosti pro svůj elektrický pick-up Cybertruck. Díky zavedení nových V4 Supercharger stanic mohou nyní majitelé těchto vozidel využít maximálního výkonu až 325 kW, což znamená výrazné zkrácení doby potřebné k nabití baterie. Tento krok navazuje na pilotní provoz, který Tesla zahájila již během loňského léta.
Význam 800voltové architektury
Jedním z klíčových faktorů umožňujících toto rychlejší nabíjení je pokročilá 800voltová architektura použitá v Cybertrucku. Ve srovnání s jinými modely Tesly, které využívají maximální nabíjecí výkon 250 kW, přináší tato technologie značnou konkurenční výhodu. Kromě toho již Tesla plánuje implementaci ještě výkonnějších V4 nabíjecích kabinetů, které umožní přenášet výkon až 500 kW.
Dostupnost pro jiné značky elektromobilů
Tesla nejen že upgradovala své technologie pro vlastní vozidla, ale zároveň rozšiřuje dostupnost svých nabíjecích stanic i pro další značky elektromobilů. Některé modely, jako například Hyundai Ioniq 5 nebo Kia EV6, které rovněž využívají 800voltovou architekturu, mohou teoreticky těžit z vyššího výkonu na V4 Superchargerech. Přesná podpora pro konkrétní modely však zatím nebyla detailně potvrzena.
Věděli jste, že
Tesla v roce 2024 dosáhla milníku 60 000 instalovaných Superchargerů po celém světě, čímž upevnila svou pozici nejrozsáhlejší sítě rychlonabíjecích stanic pro elektromobily.
Pokud se vám článek líbil, můžete jej na konci článku sdílet pomoci lišty. Děkujeme za podporu!
Další inovace u V4 Superchargerů
V4 Superchargery jsou navrženy nejen na podporu vyšších výkonů, ale také přinášejí několik dalších vylepšení. Patří mezi ně například delší nabíjecí kabely, které usnadní připojení různých typů vozů, a lepší přesnost informací o dostupnosti stanic přímo v navigačních systémech. Mnohé z těchto vylepšení reflektují snahu Tesly učinit své nabíjecí stanice univerzálnějšími a uživatelsky přívětivějšími.
Rychlejší výstavba a cenová politika
Rychlý rozvoj infrastruktury Tesla Superchargerů je možný díky výrobě prefabrikovaných částí stanic ve speciálním závodu v Buffalu v New Yorku. Tento způsob výrazně snižuje náklady na výstavbu a zároveň zkracuje dobu potřebnou k uvedení nové stanice do provozu. Očekává se, že úspory z této efektivity budou postupně přenášeny na koncové zákazníky, což by mohlo vést ke snížení cen za využití nabíječek.