Společnosti CATL a BYD pracují na nových technologiích, které umožní ještě rychlejší nabíjení elektromobilů. CATL plánuje uvést na trh druhou generaci své Qilin baterie s 6C nabíjecím násobičem ve druhé polovině roku 2024. BYD rovněž připravuje druhou generaci své Blade baterie, která by měla být uvedena ve stejném období, a také pracuje na 6C baterii.
6C baterie umožňují nabíjení rychlostí až 6krát vyšší než tradiční 1C baterie. To znamená, že mohou dosáhnout nabití z 0 na 80 % za pouhých 8 minut, což je výrazný pokrok oproti stávajícím technologiím, které potřebují přibližně 30 minut pro dosažení stejného stavu nabití. Tento výkon je umožněn díky pokročilým materiálům, jako je grafen, který poskytuje vysokou vodivost a stabilitu při vysokých nabíjecích proudech.
Tato nová technologie umožní výrazně zkrátit dobu potřebnou k plnému nabití elektromobilu, což je klíčové pro rozšíření elektromobilů mezi širší veřejnost. Rychlé nabíjení je jedním z hlavních faktorů, které ovlivňují rozhodování zákazníků při koupi elektromobilu. Navíc 6C baterie nabízí delší životnost, přičemž zvládnou až 1 milion kilometrů bez výrazné degradace kapacity.
Jedním z prvních vozů, který bude využívat tuto technologii, je GAC Aion V. Tento model bude vybaven grafenovou baterií s 6C rychlonabíjením, která umožní nabít baterii z 0 na 80 % za 8 minut. GAC Aion V má rovněž dojezd až 1000 kilometrů na jedno nabití dle standardu. Jeho výroba by měla začít letos v září.
Pokud by se vůz dal dobít za 8 minut, je to podle vás už konkurenceschopné vůči běžným spalovacím autům?