Regulační schválení a nová hardwarová výbava
Společnost Li Auto úspěšně prošla procesem schválení aktualizovaných modelů u čínského Ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT). Klíčovou změnou je použití menších LiDARů – senzorů využívajících laserové paprsky k detekci okolí. Tyto snímače budou dostupné i u variant s asistenčním systémem AD Pro, který doposud LiDAR neměl.
Rozdíly mezi AD Pro a AD Max
AD Pro a AD Max představují dvě úrovně autonomního řízení. Základní systém AD Pro, určený pro dostupnější modely, získá nový čip J6M od Horizon Robotics a poprvé i LiDAR. Výkonnější AD Max, určený pro prémiové vozy, přejde z čipů Nvidia Orin-X na jednotku Thor-U, což zvýší rychlost zpracování dat z kamer a senzorů.
Co přinese aktualizace řidičům?
Podle viceprezidenta Li Auto Liu Jieho zůstane design vozů i jejich bateriové technologie nezměněn. Hlavní vylepšení se týkají bezpečnosti a funkcí jako NOA (Navigate on Autopilot), které umožňují automatické změny jízdních pruhů nebo reagují na dopravní značky. Systémy budou podporovat také aktualizace „přes vzduch“ (OTA) a připravují se na integraci pokročilých AI modelů VLA.
Testování v reálných podmínkách
Li Auto důsledně ověřuje spolehlivost technologií – například elektrické SUV Li i8 absolvovalo více než 8 milionů kilometrů zkušebních jízd. Testy zahrnují extrémní teploty i náročné terény, což pomáhá optimalizovat funkce ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) pro globální trhy.
Postup schvalování v Číně
Aktualizace modelů L7, L8, L9 a Mega MPV prošly tzv. „katalogem změn“, který v Číně určuje povolené úpravy již schválených vozidel. Veřejnost mohla podávat připomínky do 26. března, což je standardní fáze před uvedením aktualizovaných verzí na trh.
Zdroj: cnevpost.com