Čínská automobilka Nio plánuje představit nový model s označením ES9 na každoroční akci Nio Day 2025, která se uskuteční na konci letošního roku. Podle informací zveřejněných na sociální síti Weibo a sdílených automobilovými blogery sledujícími dění kolem Nio má jít o velké SUV, postavené na nejnovější platformě třetí generace – NT 3.0.
Rozměry a pozice v nabídce
Nio ES9 má podle dostupných informací přesáhnout délku 5,2 metru, čímž by překonalo současné největší modely značky. Pro srovnání: aktuální ES8 měří 5 099 mm a model ES7 4 912 mm. Novinka by se tak stala největším SUV automobilky a mohla by doplnit stávající portfolio devíti modelů, které zahrnuje limuzíny i SUV různých velikostí.
Technologický základ: Platforma NT 3.0
Platforma NT 3.0, na které bude ES9 postaveno, představuje nejnovější vývojový stupeň architektury vozidel Nio. Využívá pokročilou elektroniku, vyšší výpočetní výkon a umožňuje plné využití moderních autonomních funkcí. Prvním modelem na této platformě byl nedávno představený Onvo L60, druhým pak vlajková limuzína ET9.
Strategie číslování modelů
V čínském kontextu má číslo 9 symbolický význam – často označuje vrchol nebo něco „nejvyššího“. Proto Nio používá označení „9“ u svých nejprémiovějších modelů. Vlajková loď mezi sedany, ET9, začala být zákazníkům dodávána na konci března, a SUV ES9 by tak mohlo zaujmout podobnou pozici v segmentu SUV.
Další chystané modely a facelift populárních vozů
Kromě ES9 automobilka plánuje facelifty stěžejních modelů ET5, ET5 Touring, ES6 a EC6, které patří mezi nejprodávanější vozy značky. Tyto modernizované verze budou mít nově vodorovně orientovaný středový displej (namísto dosavadního vertikálního) a využijí vlastní autonomní čip Shenji.
Obecná informace: Co je to automobilová platforma?
Automobilová platforma je technický základ vozidla – rámec, na kterém je vůz postaven. Zahrnuje konstrukci podvozku, uspořádání baterií, pohonnou jednotku i elektroniku. Výrobci často vyvíjejí více modelů na jediné platformě, aby zefektivnili výrobu a zrychlili vývoj nových vozidel.

Věděli jste, že:
Věděli jste, že Nio nabízí systém výměny baterií, který umožňuje vyměnit vybitou baterii za plně nabitou během pouhých 5 minut? Tento inovativní přístup je zvláště oblíbený v Číně, kde již bylo postaveno přes 2 504 stanic (záři 2024) na výměnu baterií! Evropě to na konci léta bylo 50 stanic. Tento systém šetří čas a eliminuje nutnost dlouhého čekání u nabíjecích stanic.
Subznačky Onvo a Firefly
Nio rozšiřuje své působení i prostřednictvím subznaček. Onvo, zaměřená na rodinné vozy, již uvedla model L60 a plánuje na autosalonu v Šanghaji představit druhý model L90. Třetí značka Firefly, orientovaná na cenově dostupnější segment, spustí svůj první model 19. dubna.
Pokročilé řízení: systém NWM
Nio také pokračuje v rozvoji chytrých jízdních systémů. V dubnu byl zahájen zkušební provoz systému NWM pro uživatele s vozidly na platformě NT 2.0 se systémem Banyan. Plné zpřístupnění pro všechny způsobilé modely se očekává v průběhu května, což by mohlo Nio vrátit mezi špičku v oblasti autonomního řízení.
Čínská automobilka Nio, založená v roce 2014, se specializuje na vývoj a výrobu prémiových elektromobilů a inovativních technologií, jako je systém výměny baterií. Od roku 2021 expanduje na evropský trh, kde je aktuálně přítomna v pěti zemích: Německu, Norsku, Nizozemsku, Dánsku a Švédsku. V České republice zatím oficiálně nepůsobí, ale vzhledem k postupné expanzi do dalších evropských zemí je možné, že se v budoucnu objeví i na našem trhu.
Zdroj: cnevpost.com