Údržba elektromobilů je obecně levnější než údržba tradičních vozidel se spalovacím motorem. Elektromobily mají méně pohyblivých částí, což znamená méně komponent, které se mohou opotřebovat nebo rozbít. Majitelé elektromobilů tak často nemusí řešit výměny oleje, filtry a další běžné údržbové úkony spojené s konvenčními motory.
Dlouhodobá údržba
Největším nákladem na údržbu elektromobilu může být výměna baterie, která však zpravidla nastává až po najetí stovek tisíc kilometrů. Životnost baterie může být 8 až 15 let, přičemž ceny za jejich výměnu klesají. Většina výrobců také poskytuje dlouhodobé záruky na baterie, což snižuje riziko vysokých nákladů pro majitele. Zde je určitý posun oproti prvním elektromobilům. Např. SsangYong Torres EVX nabízí záruku 10 let respektive 1 000 000 km na baterii (zaručují, že baterie neklesne pod 70% původní hodnoty).
Elektronika a software
Další důležitou částí údržby elektromobilu je péče o elektronické systémy a software. Aktualizace softwaru mohou být nutné k udržení optimálního výkonu a bezpečnosti vozidla. Většina výrobců nabízí možnost aktualizací na dálku (over-the-air), což může zjednodušit celý proces.