Hyundai v USA prodal v březnu 87 019 vozů, což znamená meziroční nárůst o 13 %. Za první čtvrtletí dosáhla společnost celkového prodeje 203 554 jednotek, přičemž hybridní modely a elektromobily se na růstu podílely výrazně. Například Ioniq 5 se meziročně prodalo o 26 % více – konkrétně 8 611 kusů oproti 6 822 v předchozím roce.
Kia: Růst navzdory poklesu zájmu o elektromobily
Sesterská značka Kia sice zaznamenala rekordní první čtvrtletí s 198 850 prodanými vozy, prodeje jejích elektrických modelů však klesly. EV6 se prodalo o 6,2 % méně (3 756 jednotek) a třířadý EV9 zaznamenal pokles o téměř 8 %. Důvodem může být čekání na nové modely s integrovaným NACS portem (standardizovaný konektor pro nabíjení kompatibilní s Tesla Superchargery), který usnadní dobíjení na cestách.
Technologické inovace a výzvy
Hyundai jako první výrobce mimo Teslu začal montovat NACS porty přímo z výroby u modelu Ioniq 5 2025. Tato změna dává řidičům přístup k 50 000+ Superchargerům v USA. Problémy s ICCU jednotkami (integrovaný řídicí systém nabíjení), které vedly k recallům, však ukazují na technické výzvy spojené s elektrifikací.
Dopad regulací a cel
Chystaná 25% cla na dovoz automobilových komponent z Koreje představují riziko pro ceny. 30 % dílů pro americký Ioniq 5 pochází z Koreje, což by při zavedení tarifů mohlo výrazně zdražit výrobu. Zajímavostí je, že Kia dočasně omezila produkci elektromobilů kvůli požadavkům zákona IRA (Inflační redukční akt), který od roku 2025 zpřísňuje kritéria pro původ baterií.
Hybridy vedou prodejní žebříčky
I přes rostoucí zájem o elektromobily zůstávají nejsilnějšími hráči hybridní verze modelů. Elantra, Tucson a Santa Fe s hybridním pohonem patřily mezi nejprodávanější vozy Hyundai. U Kia podobně dominovaly spalovací modely – prodeje Carnivalu vzrostly o 53 %, Telluride o 17 %. Hybridní technologie tak stále hrají klíčovou roli v přechodu na čistou mobilitu.