Britský trh s elektromobily zažívá tesláckou expanzi. I přes polarizující image šéfa Elona Muska registrovala americká automobilka v únoru 4 000 nových vozů na ostrovních silnicích – meziroční skok o více než 20 %. Data ukazují, že zájem o prémiové elektromobily překonává i stín možných reputačních rizik.
Duo Model 3 a Y dobývá žebříčky
Analýza Společnosti výrobců a prodejců motorových vozidel (SMMT) odhalila zajímavý paradox: zatímco absolutním králem prodejů zůstává spalovací Mini Cooper, v kategorii čistých elektromobilů vévodí Tesla Model 3 a Model Y. Oba vozy drží stabilní pozice v top 10 celkových prodejů, což signalizuje jejich přesah mimo ryze „eko“ segment.
Revoluce v číslech: Každé čtvrté auto je nyní elektrické
Únorová statistika přináší milník: Podíl bateriových vozidel na nových registracích překročil 25 %. „Tato čísla nejsou překvapivá. Tesla svými cenovými ajustacemi a leasingovými modely výrazně přispívá k demokratizaci technologií,“ komentuje pro Autocar analytička SMMT.
Technologie versus kontroverze: Proč Tesla vítězí?
Experti identifikují tři klíčové faktory úspěchu:
- Bateriové inovace: Dojezd přes 500 km u základních modelů eliminuje „range anxiety“
- Autonomní funkce: Systém FSD Beta láká technooptimisty
- Cenová agilita: Dynamická úprava cen dle poptávky a konkurence
Evropská mise: Británie jako testovací polygon
S ročním růstem prodejů o 47 % v EU se britský trh jeví jako strategická laboratoř. „Úspěch Modelu Y, který tvoří 75 % evropských prodejů Tesly, ukazuje na dokonalé sladění produktové strategie s místními preferencemi,“ uvádí ve své květnové zprávě BloombergNEF.