Vývoj prodeje elektromobilů v Číně
Čínský trh s elektromobily zažil v posledním týdnu výrazný oživení. Po pomalejším lednovém startu způsobeném oslavami čínského Nového roku se registrace pojištění u hlavních výrobců elektrických vozidel významně zvýšily. Největší nárůst zaznamenala značka BYD, která dosáhla 46 800 registrací, což představuje růst o 61,94 % oproti předchozímu týdnu.
Tesla a Nio se zotavují
Tesla si v Číně rovněž polepšila, když její registrace pojištění dosáhly 7 500 vozidel, což představuje nárůst o 20,97 % oproti minulému týdnu. Ačkoli celkové lednové prodeje Tesla China činily 63 238 vozidel, je to pokles o 11,49 % v meziročním srovnání. Společnost na to reagovala zavedením pojišťovací slevy na Model 3 ve výši přibližně 25 400 Kč, aby podpořila poptávku.
Nio a jeho nová finanční strategie
Velký zájem vzbudila také značka Nio, která za sledovaný týden evidovala 1 900 registrací pojištění, což je meziroční skok o 72,73 %. K tomuto růstu pravděpodobně přispěla nová strategie financování – společnost nabízí až pětiletý splátkový program s nulovým úrokem. Podobné kroky následovala i její sub-značka Onvo.
Xpeng a Xiaomi nezůstávají pozadu
Čínský výrobce Xpeng vykázal obzvlášť dynamický růst – minulý týden dosáhl počtu 8 100 registrací, což je nárůst o ohromujících 138,24 % oproti předchozím sedmi dnům. Na podobném vzestupu je i nováček Xiaomi EV se svým modelem SU7, který si v lednu udržel stabilní úroveň přesahující 20 000 prodaných kusů už čtvrtý měsíc za sebou.
BYD zůstává neochvějným lídrem
I přesto, že několik automobilových značek zaznamenalo značné výkyvy v prodejích, BYD nadále dominuje trhu. V lednu prodal celkem 300 538 elektromobilů a plug-in hybridních vozidel (NEV), čímž si zajistil pokračování svého vedoucího postavení. Vývoj jeho nové strategie inteligentního řízení slibuje ještě větší atraktivitu modelů v nižších cenových kategoriích.
Sledovaný růst naznačuje, že poptávka po elektromobilech i přes sezónní výkyvy zůstává silná. Automobilky připravují nové finanční pobídky a technologické inovace, aby posílily svou konkurenceschopnost a přístupnost elektrických vozů širšímu publiku.