Nová továrna Isuzu v USA
Japonská automobilka Isuzu oznámila ambiciózní investici ve výši 280 milionů amerických dolarů (přibližně 6,5 miliardy Kč) do nové výrobní haly v Jižní Karolíně. Tato továrna bude zajišťovat montáž jak bateriově poháněných, tak i spalovacích středně těžkých nákladních vozidel. Společnost očekává, že do roku 2028 zaměstná více než 800 pracovníků.
Výroba elektrických nákladních vozů
Mezi vyráběnými modely bude také elektrický N-Series NRR EV, který je známý pod označením ELF na japonském trhu. Tento nákladní vůz spadá do kategorie vozidel třídy 5 a jeho celková hmotnost činí přibližně 8,8 tuny. Díky použití elektrického pohonu nabídne ekologičtější alternativu k tradičním spalovacím variantám.
Rozsah baterií a dojezd
Kapacita celkové baterie se může lišit podle konfigurace vozidla. Model s nejkratším rozvorem (3,36 metru) obsahuje tři bateriové packy o celkové kapacitě 60 kWh, které umožňují dojezd mezi 66 a 129 kilometry. Nejdelší provedení (4,47 metru) lze vybavit až devíti bateriovými packy s maximální kapacitou 180 kWh, což v ideálních podmínkách přináší dojezd až 378 kilometrů.
Moderní technologie a rychlé nabíjení
Nový model je možné nabíjet buď AC nebo DC rychlonabíjením. Při použití standardní AC nabíječky úrovně 2 trvá doplnění energie mezi 5,5 až 10 hodinami, zatímco při využití DC rychlonabíjení se tento čas pohybuje mezi jednou až dvěma a půl hodinami.
Bezpečnostní asistenční systémy (ADAS)
Součástí základní výbavy jsou moderní asistenty řidiče, včetně varování před opuštěním jízdního pruhu (Lane Departure Warning), automatického nouzového brzdění (Automatic Emergency Braking) a adaptivního tempomatu (Adaptive Cruise Control). Tyto technologie přispívají ke zvýšení bezpečnosti při provozu těžkých užitkových vozidel.
Flexibilita výroby jako klíčová inovace
Jedním z unikátních aspektů nové továrny Isuzu bude využití výrobní linky bez tradičních dopravníků a jámových systémů. Díky tomu se zvýší flexibilita produkce, což umožní plynulé přechody mezi sestavováním vozidel s elektrickým a spalovacím pohonem. Tato inovace reflektuje rostoucí poptávku po elektromobilitě a snahu o efektivnější výrobní procesy.