Přelom v nabíjení těžké dopravy
Huawei představil v Šanghaji první plně kapalinou chlazenou MW nabíječku určenou primárně pro elektrické nákladní vozy. Technologie immersion liquid cooling zajišťuje nejen stabilní provoz v teplotním rozmezí -30 °C až 60 °C, ale také prodlužuje životnost zařízení na 10 let. Při paralelním použití dvou nabíjecích pistolí dosahuje proud až 2400 A.
Nabíjení rychlejší než tankování
Elektrický nákladní vůz získá 300 kWh energie za 15 minut, což představuje čtyřnásobné zrychlení oproti standardním rychlonabíječkám. Pro představu: toto množství energie postačí pro ujetí přibližně 500 km u středně těžkého nákladního vozidla. Technologie je kompatibilní s 99 % současných elektromobilů a v reálném provozu zvyšuje účinnost nabíjení o 30 %.
Strategické partnerství pro ekologickou logistiku
Společnost uzavřela strategická partnerství s logistickými giganty včetně SF Express a JD.com pro nasazení prvních 5 000 elektrických nákladních vozů přizpůsobených této technologii. Ve spolupráci s 11 automobilkami vyvíjí více než 30 modelů těžkých vozidel s podporou 4C superrychlého nabíjení (technologie umožňující plné nabití za 15 minut).
Konkurence nezůstává pozadu
Souboj o technologickou nadvládu v Číně pokračuje – společnost CATL nedávno představila baterii Shenxing druhé generace s nabíjecím výkonem 1,3 MW. MW jednotka (megawatt) představuje milion wattů a v kontextu nabíjení udává, kolik energie dokáže zařízení přenést za jednu sekundu. Pro srovnání: běžné veřejné nabíječky mají výkon 50-350 kW.
Bezpečnost a univerzálnost v popředí
Kapalinové chlazení nejenže zvyšuje výkon, ale také snižuje provozní náklady o 20 % díky efektivnějšímu tepelnému managementu. Zařízení je uzpůsobeno pro náročné provozní podmínky v přístavech, dolech a průmyslových areálech. Testování prokázalo, že i při plném vytížení nedochází k přehřívání kritických komponentů.