Evropská unie se rozhodla zavést dodatečné tarify na čínské elektromobily od 5. července. Tyto prozatímní tarify budou platit po dobu čtyř měsíců, během nichž musí členské státy EU hlasovat o konečném rozhodnutí.
Nová opatření jsou součástí širší strategie na ochranu evropského automobilového průmyslu před levnějšími dovozy z Číny. Tarify byly původně navrženy s vyššími sazbami, ale po revizi byly mírně sníženy.
Strategický význam tarifů
Zavedení těchto tarifů je vnímáno jako klíčový krok k ochraně evropských výrobců elektromobilů, kteří se potýkají s rostoucí konkurencí z Asie. Evropská komise zdůrazňuje, že jde o dočasné opatření, které má dát čas domácím firmám na adaptaci na nové tržní podmínky.
Definitivní rozhodnutí o těchto tarifech bude učiněno až po důkladné analýze a konzultacích mezi členskými státy EU. Pokud budou schváleny, mohou mít dlouhodobý dopad na obchodní vztahy mezi EU a Čínou.
Ázerbájdžán nakupuje elektrické autobusy od BYD
V jiné části světa se společnost BYD podařilo zabezpečit objednávku na 160 elektrických autobusů od ázerbájdžánské vlády. Tento krok je součástí širší iniciativy země pro zvýšení podílu ekologických dopravních prostředků.
Kromě této objednávky plánuje Ázerbájdžán nakoupit dalších 200 elektrických autobusů od BYD každý rok mezi lety 2025 a 2028. Tyto autobusy budou sestavovány lokálně, což přinese další ekonomické výhody a podpoří místní pracovní trh.
Tato dohoda představuje významný krok pro Ázerbájdžán směrem k udržitelnější budoucnosti a zároveň posiluje postavení BYD jako lídra v oblasti elektrických vozidel. Lokální montáž autobusů umožní snížení nákladů a zvýšení technické odbornosti v regionu.