Nový konkurent na trhu elektromobilů
Společnost Xiaomi pokračuje v expanzi na trh elektromobilů s novým SUV modelem YU7. Podle regulačního podání čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT) nabídne tento model dvě varianty, které se liší nejen pohonem, ale také bateriovým systémem.
Dvě verze s odlišnými parametry
YU7 bude k dispozici v dvoumotorové verzi XMA6500LBEVA1 a jednomotorové XMA6500LBEVR3. Dvoumotorová varianta bude používat ternární lithium-iontové baterie od CATL s kapacitou 101,7 kWh, což umožní dojezd v rozmezí 670 až 760 km podle standardu CLTC. Naproti tomu jednomotorová verze se spoléhá na LFP (lithium-železo-fosfátové) baterie od BYD s kapacitou 96,3 kWh a dojezdem až 820 km.
Výkon a energetická účinnost
Nejen baterie, ale i pohon ovlivňuje spotřebu energie. Dvoumotorový model má energetickou hustotu baterie 152,7 Wh/kg, zatímco u jednomotorové varianty je to 134 Wh/kg. Zajímavým faktem je, že navzdory vyšším výkonovým nárokům dosahuje dvoumotorová verze nižší spotřeby energie - pouhých 11,74 kWh na 100 km, zatímco jednomotorová varianta vykazuje hodnotu 13,38 kWh na 100 km.
Rozměry a hmotnost vozu
Co se týče fyzických rozměrů, podání MIIT ukazuje, že Xiaomi YU7 má délku 4 999 mm, šířku 1 996 mm a výšku 1 600 mm. Délka rozvoru činí impozantních 3 000 mm, což naznačuje velkorysý vnitřní prostor. Přitom hmotnost samotného vozu se u dvoumotorové varianty vyšplhala na 2 405 kg, zatímco jednomotorová verze váží 2 315 kg.
Silný hráč mezi elektromobily?
Se svou špičkovou technologickou výbavou se Xiaomi YU7 stává výrazným konkurentem na trhu elektromobilů. Nabízí nejen široký dojezd, ale i možnost výběru mezi efektivní jednomotorovou nebo výkonnější dvoumotorovou verzí. Díky spolupráci s renomovanými dodavateli baterií, jako jsou CATL a BYD, je tento model jedním z nejsledovanějších elektromobilů současnosti.