Problém s chytrým parkováním u elektromobilů Xiaomi
Společnost Xiaomi zahájila proces stažení 30 931 kusů své vlajkové elektrické limuzíny SU7 z trhu. Důvodem je zjištěná závada v algoritmech pro automatické parkování, která podle technické zprávy mohla způsobit nesprávnou detekci překážek při nízkých rychlostech.
Problém se týká konkrétně funkcí Smart Parking Assist a Autonomous Valet Parking. Testy prokázaly, že za určitých podmínek systém nedostatečně reagoval na dynamicky se měnící prostředí, například na pohyb chodců nebo jiných vozidel v bezprostřední blízkosti automobilu.
Řešení přes vzdálenou aktualizaci
Xiaomi zdůrazňuje, že oprava nevyžaduje fyzický zásah do vozidla. OTA (Over-The-Air) aktualizace firmware opraví chyby v řídicím softwaru během několika hodin. Tato metoda se stává standardem u moderních elektromobilů – výrobci mohou rychle reagovat na zjištěné problémy bez zátěže pro zákazníky i servisní síť.
Zástupci společnosti uvedli, že k žádným nehodám kvůli této závadě nedošlo. Recall je preventivním opatřením v souladu s čínskými i mezinárodními bezpečnostními standardy pro autonomní funkce úrovně 2+.
Důležitost softwarové spolehlivosti u elektromobilů
Tato událost ukazuje, jak zásadní roli hraje software u moderních vozidel. Chytré parkovací systémy spoléhají na komplexní síť senzorů (kamery, radary, ultrazvuk) a jejich správnou interpretaci umělou inteligencí. I drobná chyba v kódu může vést k nežádoucímu chování vozidla.
Odborníci zároveň oceňují transparentní přístup Xiaomi. Společnost problém oznámila do 48 hodin od interního odhalení a okamžitě představila plán nápravy, což posiluje důvěru v její elektromobilní divizi.