Tradiční značky získávají na popularitě
Studie J.D. Power APEAL pro rok 2024 odhalila, že majitelé elektromobilů od tradičních značek jsou více spokojeni se svými vozy než majitelé Tesel. Tento výsledek představuje významný obrat na trhu, kde Tesla dlouho dominovala.
Významné zlepšení kvality
Jedním z hlavních důvodů vyšší spokojenosti je zlepšení vnitřního úložného prostoru a použití kvalitnějších materiálů u tradičních výrobců. Tyto faktory přispívají k lepšímu hodnocení nových modelů elektromobilů, což se projevilo i v letošní studii.
Tesla a noví zákazníci
Tesla má nyní problém oslovit nově příchozí zákazníky, kteří přecházejí z jiných značek. Zatímco loajální fanoušci Tesly zůstávají spokojeni, noví zákazníci, kteří poprvé kupují elektromobil, nejsou tak nadšeni. Podle Franka Hanleyho z J.D. Power se Tesla musí více zaměřit na tuto skupinu kupujících.
Historický obrat na trhu
Ještě před několika lety bylo těžké si představit, že by tradiční značky mohly předběhnout Teslu v oblasti spokojenosti zákazníků. Nicméně studie ukazuje, že elektromobily od těchto výrobců nejenže dohnaly, ale také překonaly Teslu v hodnocení spokojenosti a emocionální vazby majitelů k jejich vozům.
Výsledky této studie naznačují, že tradiční výrobci mohou být možná spokojenější. Ovšem jejich situace také není tak růžová, jak by se mohlo zdát. Jak pro ně, tak pro Teslu bude další období složitější a bez potřebných inovací a možná i snížení pořizovacích nákladů se neobejdou. Trh s elektromobily v posledních měsících zpomalil, uvidíme, jak nakonec dopadne rok 2024 a zda v příštím roce se dočkáme oživení.
Zdroj: greencarreports.com