Růst prodejů a elektrifikace
Volvo Cars v září zaznamenalo celosvětový nárůst prodeje o 1 % ve srovnání s předchozím rokem, prodalo se celkem 62 458 vozů. Výrazný růst zaznamenaly elektrifikované modely, včetně plně elektrických a plug-in hybridních vozů, které se zvýšily o 43 % a tvořily 48 % všech prodaných aut.
Evropský trh jako motor růstu
Evropa se ukázala jako klíčový region pro růst Volvo Cars, kde prodej dosáhl 31 276 vozidel, což představuje nárůst o 23 % oproti minulému roku. Elektrifikované modely zde tvořily 66 % všech prodaných aut, což odráží silnou poptávku po ekologických vozidlech.
Americký a čínský trh
Naopak v USA došlo k poklesu prodejů o 22 % na celkových 8 518 vozidel, což bylo částečně způsobeno státními svátky. Nicméně, prodej plug-in hybridních modelů zde vzrostl o 43 %. V Číně se prodeje snížily o 16 %, ale elektrifikované modely si polepšily o 7 %.
Nejoblíbenější modely Volvo
Mezi nejprodávanější modely patřil v září Volvo XC60 s 18 096 prodanými kusy. Následovaly modely XC40/EX40 a nový EX30, který se prodal v počtu 9 610 kusů.
Celkový pohled na rok
Od ledna do září dosáhl celkový prodej Volvo Cars 560 922 vozidel, což představuje nárůst o 10 % oproti stejnému období loňského roku. Tento trend potvrzuje rostoucí zájem zákazníků o elektrifikované vozy a ekologická řešení.
Zdroj: Volvo - media.volvocars.com