Volkswagen posiluje pozice v Evropě i USA
Podle aktuálních dat Volkswagen Group prodal ve světě 216 800 elektromobilů za první tři měsíce roku, což představuje meziroční nárůst o 60 %. V Evropě se prodeje zdvojnásobily, přičemž podíl elektrických vozů na celkových dodávkách dosáhl 19 %. Klíčovými modely se staly ID.4 a ID.5, které lákají zákazníky praktičností a dostupnou cenou.
Čínská BYD expanduje přes obchodní bariéry
Zatímco tradiční automobilky čelí výzvám spojeným s clony (obchodními tarify), čínská společnost BYD hlásí nárůst čistého zisku o 86–119 %. Její úspěch staví na levné výrobě baterií a expanzi do rozvíjejících se trhů v Africe a Latinské Americe. Pro srovnání: tarify jsou dodatečné poplatky uvalené na dovoz zboží, které zvyšují jeho konečnou cenu.
Jižní Korea reaguje na celní války
Vláda Jižní Koreje schválila balíček 3 bilionů wonů (asi 50 miliard Kč) na podporu automobilového průmyslu. Zahrnuje snižování daní z nákupu vozů a zvýšení dotací pro elektromobily. Cílem je zmírnit dopad celosvětových obchodních sporů, které komplikují vývoz vozů Hyundai a Kia.
Proč spotřebitelé opouštějí Teslu?
Analytici upozorňují, že část evropských zákazníků přechází od Tesly k tradičním značkám kvůli kontroverzním postojům šéfa Elona Muska. Volkswagen těží z této situace a zvýšil prodeje elektromobilů v USA o 51 %. Problémem zůstává pokles zájmu o německou značku v Číně, kde ztratila 7 % trhu.
Globální dopady obchodních restrikcí
Rostoucí tarify mění logistické řetězce. Například Volkswagen dováží do USA vozy z Mexika, což ho činí zranitelným vůči clům. Naopak čínské firmy využívají vlastní dodavatelské sítě a levnou pracovní sílu, což jim dává konkurenční výhodu. Odborníci varují, že dlouhodobé obchodní spory mohou zpomalit přechod na elektromobilitu v některých regionech.
Zdroj: insideevs.com