Překonání hlavních limitů elektromobility
Nový lithium-železo-fosfátový článek (LFP) od CATL kombinuje vysokou energetickou hustotu 205 Wh/kg s rekordní dobíjecí rychlostí. Testy prokázaly, že baterie zvládne 3 000 plných nabíjecích cyklů při zachování 80 % kapacity.
Technologický triumf v extrémních podmínkách
Díky inteligentnímu termoregulačnímu systému funguje Shenxing V2 spolehlivě od -20°C do +50°C. Inženýři eliminovali problém s krystalizací elektrolytu při nízkých teplotách, což řeší jeden z hlavních problémů zimního provozu elektrovozidel.
Bezpečnostní inovace
Baterie obsahuje vícevrstvou ochranu proti tepelnému řetězení a speciální separátor odolávající mechanickému poškození. CATL uvádí 50% snížení rizika tepelné nestability oproti předchozím generacím baterií.
Dostupnost a dopad na trh
První vozy s těmito články by se podle informací společnosti měly objevit na trhu již v roce 2025. Výrobce současně avizoval 30% snížení výrobních nákladů oproti konkurenčním vysokokapacitním bateriím.
Standardizace ultra-rychlého dobíjení
Technologie je kompatibilní s většinou světových veřejných dobíjecích sítí, včetně systémů o výkonu nad 600 kW. To eliminuje potřebu speciální infrastruktury a usnadňuje globální adopci.