Lithium jako klíčový prvek pro elektromobily
Elektromobily se stávají neodmyslitelnou součástí moderní dopravy a lithium je klíčovým prvkem pro jejich baterie. Nedávný průzkum vedený U.S. Geological Survey (USGS) odhalil, že ložisko lithia v jihozápadním Arkansasu by mohlo obsahovat až 19 milionů tun tohoto kovu. Už jen nejnižší odhadované množství by stačilo na uspokojení devítinásobné globální poptávky po lithiu v roce 2030.
Smackover Formation: Historické bohatství a nový potenciál
Smackover Formation, která se rozprostírá pod částmi několika států včetně Alabamy a Texasu, je známá svými bohatými ložisky ropy a bromu. Nyní se však ukazuje, že zbytková voda s vysokým obsahem soli, která se při těžbě ropy dostává na povrch, může být zdrojem komerčně využitelného lithia. Tento objev by mohl výrazně snížit závislost Spojených států na dovozu tohoto důležitého kovu.
Výzvy a příležitosti americké produkce lithia
Ačkoli Spojené státy disponují jedněmi z největších zásob lithia na světě, jejich produkce v 90. letech výrazně poklesla kvůli nákladovým problémům. Většina světového lithia pochází z Austrálie, Chile a Číny, přičemž Čína kontroluje více než polovinu světové kapacity na zpracování a rafinaci lithia. Objev v Arkansasu by mohl pomoci obnovit americkou produkci a posílit domácí dodavatelský řetězec elektromobilů.
Strategický význam pro USA
V současné době Spojené státy dovážejí více než 25 % svého lithia. USGS však odhaduje, že lithium obsažené ve vodních odpadech z těžby ropy v Arkansasu by mohlo pokrýt současnou americkou poptávku po tomto kovu. To by mohlo být klíčové pro plány Bidenovy administrativy na vybudování domácího dodavatelského řetězce pro elektromobily.
Dopady na budoucnost elektromobilů
Objev lithia ve Smackover Formation představuje významný krok vpřed pro americkou energetickou nezávislost a udržitelnost výroby elektromobilů. Pokud se podaří tento potenciál plně využít, Spojené státy by mohly výrazně přispět k celosvětové výrobě baterií a snížit svou závislost na zahraničních dodavatelích.
Zdroj: Greencarreports