Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Li Auto uvádí na trh svůj první elektrický SUV model Li i8

Novinka
Fotka autora Miriam
Miriam 19 Červen, 2025

Příprava na trh a specifikace modelu

Společnost Li Auto finalizuje přípravy na uvedení svého prvního elektrického SUV, modelu Li i8, které proběhne koncem července. Generální ředitel Li Xiang na sociální síti Weibo zdůraznil, že výroba, školení dealerů a logistika dodávek jsou v závěrečné fázi. Vůz cílí zejména na rodiny vyžadující prostorný šestimístný interiér, přičemž jeho rozměry činí 5 085 mm na délku, 1 960 mm na šířku a 1 740 mm na výšku s rozvorem náprav 3 050 mm.

Technologický posun k čisté elektromobilitě

Li i8 představuje druhé čistě bateriové vozidlo (BEV) v portfoliu značky po minulém uvedení modelu Li Mega. Zatímco Li Auto dosud dominovalo v segmentu EREV (Extended-Range Electric Vehicle) – vozidel kombinujících spalovací motor jako generátor proudu s elektrickým pohonem – nový model signalizuje expanzi do ryze elektrické mobility. Tento krok reaguje na postupnou saturaci trhu EREV, který sám Li Auto pomohlo zpopularizovat.

Výkon a nabíjecí infrastruktura

Vůz využívá dvoumotorový pohonný systém s výkonem 150 kW na přední nápravě a 250 kW na zadní, doplněný lithiovými ternárními bateriemi podporujícími tzv. 5C rychlonabíjení (technologie umožňující ultra-rychlé dobíjení do 20 minut). Pro zajištění praktického využití investuje Li Auto masivně do infrastruktury: v době startu prodejů Li i8 plánuje provozovat přes 2 500 superchargerů v Číně, přičemž 2 500. stanice byla právě otevřena v Šanghajském Disneylandu.

Kontext s předchozím modelem a prodejní výkony

Předchůdce Li i8, luxusní elektrický MPV Li Mega uvedený v březnu 2024 za výchozí cenu 529 800 jüanů (přibližně 1,7 milionu Kč), nesplnil očekávání s měsíčními dodávkami pod 1 000 kusů. Přesto celková produkce Li Auto vykazuje meziroční růst: v květní 2024 dodala 40 856 vozidel (nárůst o 16,66 % proti roku 2023), přičemž za prvních pět měsíců roku dosáhla 167 659 jednotek (meziročně +18,73 %).

Strategický význam a tržní pozice

Uvedení Li i8 posiluje pozici Li Auto v konkurenčním prostředí čínských elektromobilů, kde společnost patří mezi klíčové hráče spolu se značkami jako Nio nebo Xpeng. Spuštění modelu doprovází i strukturální změny včetně založení divize robotiky pro rozvoj umělé inteligence. Firma současně deklarovala závazek k férovým obchodním praktikám, když se připojila k iniciativě výrobců automobilů garantujících dodavatelům platby do 60 dnů.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Renault Megane E-Tech v hodnocení TopGear: Stylový elektromobil, který vás překvapí víc než jen interiérem

Britský TopGear si vzal do parády plně elektrický Renault Megane E-Tech a jejich verdikt není ani zdaleka černobílý. Oceňují jeho... >>

Porsche dělá vrásky na čele Volkswagenu. Zatímco Čína láme rekordy, německý klenot ztrácí lesk

Německá pýcha v potížích. Zatímco se nad klenotem koncernu VW, automobilkou Porsche, stahují mračna a z Wolfsburgu zní varování před... >>

Záhada evropské ceny nejen Tesly: Proč platíme o statisíce víc a kdo na tom skutečně vydělává?

Zatímco svět jezdí levněji, Evropané platí za stejná auta statisíce navíc. Není to jen o mzdách nebo energiích. Podívali jsme se na... >>

Tohle Evropa potřebovala. Chytrá baterie ze starého kontinentu může zlevnit a vylepšit každý elektromobil

Představte si elektromobil, který je lehčí, levnější na výrobu a nabije se rychleji. Přesně to je cíl nové „all-in-one“ baterie od... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Morano Calabro, ItalyMorano Calabro, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hattersheim, GermanyHattersheim am Main, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Dinan, FranceDinan, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Warton, UKWarton, United Kingdom
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Valli di Carnia, ItalyAmaro, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.