Od smartphonů k elektromobilům
Společnost Foxconn, oficiálně Hon Hai Technology Group, je se 40% podílem na trhu největším výrobcem spotřební elektroniky na světě. Její továrny dodávají iPhony, konzole Xbox i zařízení Amazonu. Nyní firma využívá své průmyslové zkušenosti k vývoji elektromobilů řízených pokročilým softwarem, podobně jako vozy Tesly nebo čínských výrobců.
Strategie kontraktní výroby
Foxconn plánuje uplatnit osvědčený model kontraktní výroby, kdy automobilkám nabídne kompletní řešení – od návrhu vozidla po výrobní kapacity. Podobně jako u elektroniky by si partneři pouze přidali vlastní logo. První modely včetně městských crossoverů a užitkových vanů mají vzniknout v Tchaj-wanu, s budoucí expanzí do USA.
Partnerství s japonskými automobilkami
Zájem Foxconnu směřuje především k japonským výrobcům jako Mitsubishi nebo Honda, kteří v elektromobilním segmentu zatím nevyužívají svůj potenciál. Spolupráce by jim umožnila rychlejší vstup na trh bez miliardových investic do vývoje. Pro Foxconn je to příležitost získat know-how v automobilovém průmyslu.
Výhoda globální sítě
Softwarem definované vozy (SDV) představují novou generaci elektromobilů, kde aktualizace přes vzdušnou síť vylepšují výkon i funkce. Foxconn díky pobočkám v Číně a Tchaj-wanu disponuje technologiemi, které západní trh vnímá jako bezpečnější alternativu k čínským značkám. Zároveň řeší logistické výzvy přesunu výroby mimo Čínu.
Výzvy a konkurenční prostředí
Ačkoliv Foxconn má zázemí v hromadné výrobě, automobilový průmysl klade vyšší nároky na bezpečnostní standardy a automatizaci. Úspěch bude záviset na schopnosti kombinovat nízké náklady s inovacemi – podobně jako u elektroniky. Zatímco společnosti jako BYD začínaly s bateriemi, Foxconn vsází na synergii mezi elektronikou a mobilitou.
Zdroj: insideevs.com