Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

FAQ: MHEV, HEV, PHEV? Jaký je mezi nimi rozdíl?

Hybridní vozy se stávají stále populárnější volbou mezi řidiči, kteří chtějí kombinovat výhody spalovacího motoru a elektrického pohonu. Při výběru hybridního vozu se můžete setkat s několika zkratkami, jako jsou MHEV, HEV a PHEV. V tomto článku vysvětlíme, co tyto zkratky znamenají a jaký je mezi nimi rozdíl.

Mild Hybrid (MHEV) - Mild Hybrid Electric Vehicle

Mild Hybrid, známý také jako MHEV, je typ hybridního vozidla, které používá menší elektromotor k podpoře spalovacího motoru. Tento elektromotor pomáhá při akceleraci a jiných energeticky náročných činnostech, ale vozidlo nemůže jezdit pouze na elektrický pohon. Elektromotor je napájen malou baterií, která se dobíjí regenerativním brzděním. MHEV nabízí zlepšenou účinnost a nižší emise ve srovnání s tradičními spalovacími motory.

Mezi Mild Hybrid vozy patří např. Suzuki Ignis nebo Audi Q7.

Full Hybrid (HEV) - Full Hybrid Electric Vehicle

Full Hybrid, nebo také HEV, je typ hybridního vozidla, které může jezdit na čistě elektrický pohon, spalovací motor nebo kombinaci obou. Typickým příkladem je Toyota Prius. Baterie v HEV se dobíjí regenerativním brzděním a spalovacím motorem, nikoli externím nabíjením. HEV jsou schopny krátkodobě jezdit na elektrický pohon, což přispívá k nižším emisím a lepší spotřebě paliva.

Mezi Full Hybrid patří Toyota Prius, případně Honda CR-V Hybrid.

Plug-in Hybrid (PHEV) - Plug-in Hybrid Electric Vehicle

Plug-in Hybrid, známý také jako PHEV, má větší baterii než HEV a může být nabíjen z externího zdroje elektrické energie, jako je domácí zásuvka nebo nabíjecí stanice. PHEV mohou jezdit na čistě elektrický pohon na delší vzdálenosti než HEV, což je výhodné pro krátké denní jízdy bez emisí. Pro delší cesty mají také spalovací motor, který zajišťuje flexibilitu a prodloužený dojezd.

Do kategorie PHEV řadíme vozy jako Volvo XC60 T8 nebo Mitsubishi Outlander PHEV.

Range-Extended Electric Vehicle (REEV) - Range-Extended Electric Vehicle

Range-Extended Electric Vehicle, nebo REEV, je podobný PHEV, ale s jedním zásadním rozdílem. Spalovací motor v REEV slouží pouze k dobíjení baterie a nepohání přímo kola. Příkladem takového vozidla je BMW i3 s Range Extenderem. Tento systém umožňuje vozidlu jezdit většinu času na elektrický pohon, zatímco spalovací motor slouží jako záložní zdroj energie pro delší cesty.

Dříve jsme do této kategorie řadili BMW i3 s Range Extenderem. Mezi další vozy spadající do REEV (někdy označované jako E-REV) patří Chevrolet Volt.

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 5 Červen, 2024

Ohodnoť počtem hvězdiček

Hodnocení:

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

BYD prodal v srpnu 339 353 elektromobilů: Jak si vedou jednotlivé modely?

Čínský gigant BYD oznámil prodeje za srpen 2025 – celkem 339 353 vozů! Objevte, které modely zažívají raketový růst a které naopak... >>

BMW iX3 2025: Revoluční dojezd 800 km a rychlé nabíjení mění trh

V srpnu 2025 vstupuje BMW na čínský trh s novou generací iX3, která přináší přelomové technologie. S kapacitou baterie 85 kWh a dojezdem... >>

BYD dobývá Asii: V Kambodži otevírá továrnu na elektromobily za 800 milionů Kč

Čínský gigant BYD expanduje v jihovýchodní Asii! Letos v Kambodži zdvojnásobí prodejní síť na 13 showroomů a na podzim spustí první... >>

BYD a GWM: Jak čínští giganti mění globální trh s elektromobily v srpnu 2025

V srpnu 2025 posilují čínští lídři elektromobilové revoluce své globální pozice. BYD otevírá druhý závodní okruh v Zhengzhou pro... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Lublin, PolandLublin, Poland
4 míst • 250 kW
Innsbruck, AustriaInnsbruck, Austria
6 míst • 125 kW • ne-Tesla
Hanau-West, GermanyHanau, Germany
3 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Frontier, UKBlackburn, United Kingdom
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Risør, NorwayRisør, Norway
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Palmi, ItalyPalmi, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Palmanova, ItalyAiello del Friuli, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
La Seu d'Urgell, SpainLa Seu d'Urgell, Spain
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Schweitenkirchen, GermanySchweitenkirchen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.