Standardizované baterie #20 a #25
Na konferenci 18. prosince 2024 CATL uvedl baterie #20 a #25, které přirovnal k běžným typům paliv jako #92 a #95 benzín. Každý model nabízí varianty s lithium-železo-fosfátovou (LFP) a NMC chemií s různou kapacitou:
- #20 LFP: 42 kWh (dojezd 400 km)
- #20 NMC: 52 kWh (dojezd 500 km)
- #25 LFP: 56 kWh (dojezd 500 km)
- #25 NMC: 70 kWh (dojezd 600 km)
Přínosy standardizace
Podle Robina Zenga, CEO CATL, nový systém umožní snížit náklady na vývoj vozidel o 6 měsíců a řeší dilema mezi kvalitou, výkonem a cenou. Uživatelé místo nákupu baterií zaplatí pouze za spotřebovanou energii.
Plán výstavby infrastruktury
CATL plánuje do roku 2025 vybudovat 1 000 výměnných stanic Choco-Swap s expanzí do Hongkongu a Macaa. Střednědobý cíl zahrnuje 10 000 stanic ve spolupráci s partnery, dlouhodobě až 30 000 stanic.
Technické parametry stanic
- Kompatibilita s vozidly o rozvoru 2,55–3,1 metru
- 14–30 bateriových slotů na stanici
- Výměna za 100 sekund s 99,99% úspěšností
Podle prognóz CATL by do roku 2030 měly výměnné stanice, domácí a veřejné nabíječky tvořit třetinu trhu každá.