Společnost Ampere, přední evropský výrobce elektromobilů, nedávno oznámila novou strategii zaměřenou na snížení nákladů na baterie pro své vozy. Klíčovým prvkem této strategie je integrace technologie LFP (Lithium Iron Phosphate) vedle již používaných NCM (Nickel Cobalt Manganese) baterií. Tento krok má za cíl zvýšit efektivitu a konkurenceschopnost elektromobilů v Evropě.
Spolupráce s LG Energy Solution a CATL
Ampere se spojila se svými hlavními dodavateli LG Energy Solution a CATL, aby vytvořila integrovaný hodnotový řetězec v Evropě. Společně budou dodávat baterie LFP, které budou použity v několika modelech značek Renault a Alpine. Tato spolupráce má zajistit pokrytí potřeb baterií až do roku 2030.
LG Energy Solution: Globální hráč na poli baterií
LG Energy Solution, založená v roce 2020, je přední společností v oblasti energetických řešení. Firma se zaměřuje na vývoj pokročilých baterií pro automobily, IT a energetické úložné systémy. S hlavním sídlem v Soulu a více než 35 000 zaměstnanci po celém světě, LG Energy Solution dodává špičkové produkty pro elektromobily a další aplikace. Společnost rovněž aktivně spolupracuje na inovacích, jako je technologie Cell-to-Pack, která integruje více článků do jednoho balení, čímž zvyšuje kapacitu baterie a snižuje náklady.
Technologický průlom: Cell-to-Pack
Inovace v podobě technologie Cell-to-Pack, vyvinuté ve spolupráci s LG Energy Solution, představuje světovou premiéru pro baterie typu pouch. Tato technologie umožňuje integraci více článků do jednoho balení, což zlepšuje dojezd vozidel a snižuje náklady na výrobu baterií. Díky tomu bude možné snížit náklady na baterie ve vozech Ampere přibližně o 20 % od začátku roku 2026.
Horizontální přístup ke spolupráci
Ampere využívá horizontální přístup ke spolupráci s předními partnery v oblasti baterií. Mezi tyto partnery patří:
- AESC, umístěná v rámci centra Ampere ElectriCity v Douai (Francie) pro NCM baterie.
- CATL pro technologii LFP, z jejich továrny v Maďarsku.
- LGES pro baterie NCM i LFP, vyráběné v jejich závodě v Polsku.
- Verkor pro technologii NCM, z jejich gigatovárny v Dunkerque (Francie).
Budoucnost technologie LFP
Díky pokrokům v technologii LFP v posledních letech je tato technologie nyní reálnou alternativou k NCM. LFP je méně energeticky náročná a nákladově efektivnější, což z ní činí ideální volbu pro malé a středně velké vozy. První modely vybavené touto technologií budou k dispozici od začátku roku 2026.
Vyjádření vedení Ampere
Josep Maria Recasens, provozní ředitel společnosti Ampere, uvedl: „Naše strategie pro baterie je důkazem efektivity našeho přístupu se spoluprací s nejlepšími partnery v oboru. Tento plán je v souladu s naší cestovní mapou na snížení nákladů o 40 % před příchodem nové generace vozidel.“
Philippe Brunet, SVP Powertrain a EV engineering společnosti Ampere, dodal: „Práce s LG Energy Solution nám umožnila lokalizovat celý hodnotový řetězec kolem technologie LFP v Evropě a výrazně zvýšit její konkurenceschopnost, včetně technologie Cell-to-Pack. Naše inovace v oblasti baterií pokračují a plánujeme otevřít laboratoř pro inovace bateriových článků v Lardy v roce 2025, aby naši partneři mohli být součástí významných budoucích změn.“
Zdroj: Renault Group Media